Νέες ζημίες για τις ακτοπλοϊκές: Καινούργια προβλήματα για τους νησιώτες

10/3/2014


 

Η Hellenic Seaways, η μία από τις δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου, καταγράφει ζημίες και το 2013. Ζημιογόνο αναμένεται να αποδειχθεί το προηγούμενο έτος και για τους άλλους δύο ομίλους που δραστηριοποιούνται στις γραμμές του βορείου Αιγαίου (ΝΕΛ και Attica Group). Τα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων θα δημοσιοποιηθούν έως το τέλος του Μαρτίου.
Όμως η ανακοίνωση της Sea Star Capital (εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Κύπρου) που ελέγχει το 23,16% τής ΑΝΕΚ και το 17,09% τής Hellenic Seaways για ζημίες ύψους 14,1 εκατ. ευρώ από αυτές τις συμμετοχές, δίνει μια πρώτη γεύση τού τι πρόκειται να επακολουθήσει. Οι ζημίες των ακτοπλοϊκών εταιρειών λίγο θα μας απασχολούσαν αν δεν είχαν άμεση επίπτωση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών, τόσο με την ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και μεταξύ τους.
Το φετινό χειμώνα για πρώτη φορά η γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη δεν έχει καθημερινή εξυπηρέτηση, ενώ αλλεπάλληλα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου στις συνδέσεις τους με τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα. Πολλά προβλήματα υπάρχουν και στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σάμου και της Ικαρίας με τον Πειραιά. Επίσης κατά τις ημέρες των αργιών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αναστέλλουν συστηματικά την εκτέλεση δρομολογίων, προκειμένου να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη.
Οι νέες ζημίες οξύνουν ακόμη περισσότερο τα οικονομικά προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με αποτέλεσμα να γίνεται ακόμη πιο αβέβαιο το μέλλον των ακτοπλοϊκών συνδέσεων.

Πωλήσεις;
Τα δύο προηγούμενα χρόνια, στις ανακοινώσεις τής Hellenic Seaways για οικονομικά της αποτελέσματα, καταγραφόταν η πρόθεση της διοίκησης να προχωρήσει σε πώληση πλοίων. Μια τακτική που χρησιμοποιήθηκε και από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου προκειμένου να μειωθεί η έκθεση στον τραπεζικό δανεισμό και να ανευρεθούν κεφάλαια κίνησης. Μεταξύ των πλοίων που φερόταν να υπάρχει πρόθεση να πωληθούν, ήταν τα «Νήσος Χίος» και «Νήσος Μύκονος», που κατασκευάστηκαν την προηγούμενη δεκαετία.
Τα σενάρια αυτά φαίνεται πως φέτος θα υλοποιηθούν.
Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν πως το «Νήσος Χίος» πρόκειται να ναυλωθεί σε ισπανική εταιρεία κι ίσως στη συνέχεια να πωληθεί, ώστε να μειωθεί ο τραπεζικός δανεισμός τής Hellenic Seaways. Αυτός είναι ο λόγος που στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη μπαίνει για φέτος το «Αριάδνη».
Πολλές πιθανότητες να πωληθεί συγκεντρώνει και το «Νήσος Μύκονος», που με τα μέχρι τώρα δεδομένα πρόκειται να εκτελέσει δρομολόγια μόνο το καλοκαίρι, στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου.
Την ίδια ώρα επιμένουν οι φήμες που θέλουν τις τράπεζες να προχωρούν σε εκκαθάριση ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να επέλθει εξυγίανση του κλάδου.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ "ΕΜΠΡΟΣ" ΛΕΣΒΟΥ

 

chlamydia throat fitness.markmcgookin.com free std testing columbus ohio
marriage counselor joke classic adult jokes jokes stories humor funny gay sex stories gay erotic stories stories male fiction novels erotica adult stories anal
married and want to cheat site My girlfriend cheated on me